lördag 14 mars 2009

SkyRoads - DOS nostalgi!







Oh vilken nostalgi och flashbacks jag fick idag. Jag hittade ett DOS-spel som jag spelade ofta när jag var liten. Spelet heter "SkyRoads" (även kallat Kosmonaut) och det kom till PC som DOS-spel 1989 eller 1990. Jag kommer ihåg hur jag brukade spela det hemma hos våra kusiner som hade dator på den tiden.

Spelet går ut på att åka framåt på banor i rymden, man trycker på uppåt-piltangenten och accelererar, sedan trycker man på Space (mellanslagstangenten) när man ska hoppa över hålen som dyker upp på banan. Roligt spel - och nu ska jag spela det igen! :-)

Kolla in den här sidan för mera DOS-nostalgi: http://www.classicdosgames.com/online.php

1 kommentar:

  1. TACK! Jag har så tydliga barndomsminnen från när jag var liten och spelade detta spel som besatt. Tyvärr kom jag inte ihåg så mycket mer om det än att man kör ett rymdskepp som ser ut som en liten korv och att man brinner upp om man kör på ljusrött. Har sedan försökt hitta spelet i flera år, men utan någon som helst framgång tills jag hittade din blogg. Tacktacktack, nu ska jag spela som en tok!

    SvaraRadera